Osposobljavanje zaposlenika
Glavni izazov osposobljavanja nije metoda ili sadržaj osposobljavanja, već što bolja povezanost osposobljavanja sa strateškim usmjerenjima i drugim zahtjevima organizacije. Osposobljavanje pojedinaca se mora temeljiti na zahtjevima (idealno stanje) koji proizlaze iz strateške namjere, na rezultatima mjerenja i praćenja (stvarno stanje) te na dogovoru između zaposlenika i njihovih nadređenih (procjena obrazovnih potreba, prijedlog osposobljavanja i drugih aktivnosti).
Za poboljšanje djelovanja sustava osposobljavanja ključno je da možemo pratiti učinkovitost pojedinih obrazovnih programa. Na početku treba postaviti jasne ciljeve osposobljavanja, a glavni pokazatelj pri tome je praćenje ponašanja, odnosno praktična uporaba naučenog u svakodnevnom radu.
Važna prilika za takvo vrednovanje je godišnji razvojni razgovor, u kojem rukovoditelj i zaposleni mogu ocijeniti protekla osposobljavanja, te karijerni razgovor, u kojem kadrovski stručnjak i zaposlenik mogu na dulji rok uskladiti potencijale i ambicije pojedinca, potrebe organizacije i učinkovit program osposobljavanja.
Osposobljavanja se uglavnom planiranju kroz oblikovanje kataloga obrazovanja (interna, eksterna, zakonski predviđena) i kroz proces planiranja, gdje se izražene potrebe i želje za osposobljavanjem usklađuju s realnim financijskim mogućnostima po pojedinim organizacijskim jedinicama.
Klijentima nudimo potporu pri uspostavljanju sustava osposobljavanja, od analize obrazovnih potreba do evaluacije izvedenih obrazovanja. Pomažemo i u prilagodbi postojećih sustava i primjeni u praksi.
Važno je da učinke obrazovanja povezujemo s financijskim učincima organizacije. Na kraju se ulaganja u osposobljavanje moraju unovčiti kroz poslovanje. Tu povezanost je lakše dokazati pri određenim specifičnim stručnim osposobljavanjima (npr. osposobljavanje za rad s građevinskim strojem), ali je moguće mjeriti i efekte osposobljavanja (neposrednu vezu s poslovnim rezultatima) na području vještina rukovođenja, komunikacije i međuljudskih odnosa u širem smislu ili na području razvoja prodajnih vještina.