Ciljno rukovođenje
Ciljno rukovođenje predstavlja temelj za :
-
koordinaciju svih zaposlenih za uspješnu realizaciju poslovnog plana
-
povećanje usklađenosti djelovanja
-
smanjenje sukoba među pojedincima i organizacijskim jedinicama
-
sadržajni dogovor o očekivanjima od svakog pojedinca
-
kvalitetnu povratnu informaciju o učinku (uspješnost = dosizanje ciljeva)
-
poboljšanje percepcije pravednosti sustava nagrađivanja
Proces ciljnog rukovođenja se nadovezuje na godišnje poslovno planiranje. Godišnji poslovni plan na početku postavljamo u funkciju glavnog koordinativnog dokumenta. Već u procesu godišnjeg planiranja potrebno je, pored jasno postavljenih ciljeva organizacije, odredimo i jasne ciljeve za organizacijske jedinice (sektore/odjele/službe). Pri tome posebnu pažnju treba posvetiti horizontalnoj usklađenosti ciljeva i međusobnih ovisnosti sektora / odjela / službi.
Tako izveden i usklađen poslovni plan obvezuje sve razine u organizaciji (od Uprave preko rukovoditelja svih razina do izvršitelja), tj. predviđa spuštanje ciljeva po hijerarhiji prema dolje, do svakog pojedinca.
Pri uspostavljanju sustava ciljnog rukovođenja krećemo od postojećih procesa godišnjeg planiranja, godišnjih razgovora te sustava ocjenjivanja i mjerenja radne uspješnosti. Sustave želimo međusobno uskladiti i nadograditi, čuvajući sve dobre elemente već uvedene u poslovnu praksu.